Cum sa iti mentii hidratarea optima intreaga zi

Cum sa iti mentii hidratarea optima intreaga zi

Organismul nostru are nevoie de apa pentru a desfasura orice proces metabolic si pentru a supravietui. Atunci cand nu consumam suficienta apa, organismul nostru sufera, toxinele se acumuleaza iar metabolismul este dezechilibrat.

Stiati ca printre semnele deshidratarii indelungate se numara durerile de cap, aparitia celulitei sau a ridurilor, imbolnavirile frecvente si tulburarile digestive? Daca in stilul vostru de viata introduceti si un program de miscare, cu atat mai mult trebuie sa stiti cum sa va hidratati optim organismul.

Nu este suficient doar sa beti apa, este important sa cunoasteti si care sunt momentele din zi cand este recomandat sa consumam cu precadere lichide. Pentru ca apa pe care o bem sa ajunga mai usor la celule, putem pune in aceasta un fruct feliat sau cateva picaturi de lamaie – acest truc scade tensiunea superficiala a apei si face ca aceasta sa fie mai usor absorbita si folosita de catre organismul nostru.

Momentele din zi cand este bine sa bem apa

  • Paharul cu apa din fiecare dimineata

Specialistii recomanda ca dimineata, pe stomacul gol, dupa igiena dentara sa bem un pahar mare cu apa. Acest obicei va energiza organismul inainte de orice activitate din zi, va curata tubul digestiv si va oferi suportul celular pentru orice proces metabolic.

  • Bea apa inainte de a face dus

La dus, din pricina apei calde, organismul nostru se deshidrateaza. In cazul in care alegeti sa faceti baie, deshidratarea este si mai pronuntata. Vi s-a intamplat sa iesiti din cada si sa simtiti nevoia sa beti un pahar cu apa? Pentru a evita deshidratarea este recomandat ca inainte de a face dus sa beti un pahar mare cu apa.

  • Bea apa inainte de masa

Cu aproximativ un sfert de ora inainte de mesele principale din zi puteti bea un pahar cu apa. In acest fel pregatiti organismul pentru a secreta optim sucurile digestive si calmati digestia. Nu este insa recomandat sa beti apa in timpul mesei, decat cateva guri daca simtiti senzatie de sete, pentru ca in acest caz diluati sucurile gastrice si ingreunati digestia.

  • Bea apa inaintea si in timpul sportului

Daca te pregatesti sa mergi la sala ori sa iesi la alergat de exemplu, este indicat ca inainte cu jumatate de ora de a face efort fizic sustinut sa consumi 1-2 pahare de apa. In acest fel iti pregatesti organismul pentru a sustine trecerea de la ritmul normal de functionare la cel accelerat din timpul sportului. Apoi este indicat ca in timpul efortului sa consumi apa in catitati mici, cateva guri la fiecare cinci minute.

  • Mentine corpul hidratat pe timpul noptii

Cu aproximativ o ora inainte de a merge la culcare mai bea un pahar cu apa. In acest fel, pana sa adormi rinichii tai vor elimina deja excesul de apa, organismul ramanand totusi hidratat pe timpul noptii. Daca va treziti pe timpul noptii pentru a bea apa, ceea ce nu este tocmai sanatos, atunci cu atat mai mult trebuie sa urmati acest sfat. Somnul pe timp de noapte ar trebui sa fie neintrerupt.

  • Alte surse de hidratare

Nu doar apa ne hidrateaza organismul, ci si alimentele. Fa-ti un obicei din a consuma fructe si legume proaspete si din a alege mese lichide macar o data in zi, cum ar fi supele/ciorbele. Iaurturile si smoothie-urile reprezinta de asemenea o sursa excelenta de hidratare.

Specialistii Aviatiei Wellness Center te asteapta pentru sfaturi nutritionale adecvate stilului tau de viata, combinate cu programe de miscare personalizate. Nu ezitati sa ne contactati pentru a afla toate informatiile necesare unui stil de viata sanatos.